Spitskool wortelsalade door Jenny

Foto: FoodSwitch!

DEN HAAG – Jenny de Rooy, spitskool wortelsalade
‘Ik ben zo stijf’, Karin kijkt in de spiegel en ze stretch haar benen. Ze kijkt naar de slanke vlotte vrouw op haar Ipad. Ze doet de bewegingen na en zucht nog eens diep. ‘En dat allemaal om te gaan ontbijten’ denkt ze.
Als je namelijk eerst gaat bewegen dan heb je wat meer trek. En over een paar weken gaan we skiën dus moet ze wel een beetje in vorm zijn.
‘We doen vier passen naar voren en weer terug’, zegt de vrouw met een frisse heldere stem.
‘Hakken los van de grond en weer terug op de voorvoeten.’
Ze struikelt bijna over haar ochtendjas die op de grond ligt.
‘…plat naar voren, armen omhoog… en nu langzaam door de knieën ….’
Ze voelt al dat haar maag een beetje gaat knorren. Ze kijkt naar heb bakje magere kwark met appel en trekt haar neus op. Veel zin heeft ze er niet in. Straks lekker een salade met wortel voor de lunch dat is beter.

Ingrediënten:
200 g spitskool
200 g winterpeen
1 theel. komijnzaad
1 sinaasappel
20 g zonnebloempitten
scheut olijfolie

Bereiding:
Rasp of snijd de spitskool in fijne reepjes.
Schil de winterpeen en rasp fijn.
Schil de sinaasappel dik en haal de partjes eruit, halveer ze
en vang het sap op.
Rooster de zonnebloempitten in een droge pan.
Roosterde komijnzaadjes kort en vijzel fijn.
Meng de spitskool, winterpeen en komijn, voeg de sinaasappel met het sap toe met een scheut olijfolie.
Strooi er de zonnebloempitten over.

De recepten zijn geschreven voor 2 personen. Je kan ze makkelijk verdubbelen voor 4 personen of halveren voor als je alleen eet.

Meer informatie over Jenny

Related posts

Geef een reactie

*